2024. 05. 09.
Ha Seiko, akkor sport, ha sport, akkor Speedtimer. A vitathatatlan kapcsolat hosszú évtizedek óta fennáll, és a most érkező Speedtimer újdonságok is ezt erősítik. A Classic Motorsports modellek az autóversenyek hőskorának hangulatát hozzák el, de egy kis csavarral a legmodernebb technikát csempészik be a sportos mindennapjainkba.
1969 óta, több, mit öt évtizede vannak velünk a Seiko Speedtimer modellek, amelyek a megjelenésükkor a kor egyik legfontosabb versenyén végeztek dobogós helyen.
A mechanikus automata kronográf sorozatgyártásának megkezdéséért több földrész versengett, a befutó a sok év távlatából már bizonytalan, de ami biztos, a Seiko a Cal.6139 oszlopkerekes automata kronográf szerkezete egy máig meghatározó mérföldkővé lett az óragyártás történetében.
Jellemző volt a kor japán óraiparára, hogy emellett ugyanebben az évben mutatta be a gyár az első kvarc karórát is, amely alapjaiban rengette meg a teljes iparágat, és a hatása szintén a mai napig tart.
A most megjelent három új Speedtimer modell immár a Prospex kollekció tagjaként kombinálja a Speedtimer klasszikus jegyeit a hatvanas-hetvenes évek motorsportjának hangulatával, és mindehhez az egyik legmodernebb technikát használja fel a Seiko V192 solar kvarc szerkezetével.
Ez a kaliber kiemelkedő, havi +/-15 mp pontossággal mutatja az időt, és ⅕ másodperces stopperként is használható sportidőmérésre, emellett a solar töltésnek köszönhetően teljesen feltöltött állapotban hat havi járástartalékot ad, ami a gyakorlatban a gondtalan viseletet jelenti.
Mindhárom új modell a nagyobb, 41.4 mm-es tokátmérővel készült, 100 méteres vízállósággal és zafír kristály óraüveggel, így egyszerre kényelmes, látványos és ellenáll a mindennapok kisebb-nagyobb kihívásainak is.
Az SSC939P1 “Grand Touring” modell témája a hetvenes évek motorsportja, a klasszikus izomautók hangulata, ahogy a végtelen országutakon száguldanak.
A tengerészkék lünettát fehér elemekkel kombinálták, és természetesen tachymeter skálát kapott, amellyel egyszerűen és megbízhatóan ellenőrizhető a sebesség például autóban ülve.
A számlap szürke, a mutatók stílusa pedig az eredeti Speedtimer modelleket idézi, így teljes a hangulata.
Seiko Prospex SSC941P1 - megnézem az óra adatlapját ››››
Egy újabb klasszikus színösszeállítás, az arany, a fekete és a fehér - szinte érezni a korabeli körpályákon versenyző autók benzingőzét is.
A lünetta, a mutatók és indexek, a korona és a kronográf nyomógombjai is arany színt kaptak, míg a tok és a fémszíj maradt acél, a számlap pedig fekete, így a design egyszerre összetett és félreismerhetetlenül hetvenes évekbeli.
Az ⅕ másodperces pontosságú stopper beosztása nem a számlapon kapott helyet, hanem az azt körülvevő számlapgyűrűn, így a számlap maradhatott letisztultan egyszerű, de mégis jól használható az időmérés is.
Seiko Prospex SSC943P1 - megnézem az óra adatlapját ››››
Elefántcsont színű számlap, zöld lünetta és sötétszürke segédszámlapok teszik teljessé az SSC943P1 modellt, talán az egyik legkedveltebb színösszeállítás a világos számlap sötét segédszámlapokkal.
Az óra leolvashatóságát a szélesebb mutatók és indexek mellett a sötétben a Lumibrite bevonatuk is segíti, a 4 és 5 óra között elhelyezett dátumablaknak köszönhetően pedig mind a 12 index jól látható maradt.
Az SSC943P1 modell különlegessége a lyuggatott fekete borjúbőr szíj, amely szintén a vintage motorsport hangulatért felelős.
Seiko Prospex SSC939P1 - megnézem az óra adatlapját ››››
SSC939P1 - az óra megjelenését 2024 júniusában várjuk, az ára 277.000 Ft lesz
Seiko Prospex SSC941P1 - megnézem az óra adatlapját ››››
SSC941P1 - az óra megjelenését 2024 júniusában várjuk, az ára 285.000 Ft lesz
Seiko Prospex SSC943P1 - megnézem az óra adatlapját ››››
SSC943P1 - az óra megjelenését 2024 júniusában várjuk, az ára 269.000 Ft lesz